Oferta dla biznesu

Firmę można porównać do okrętu, szefa do kapitana a pracowników do załogi statku. Aby podążać do upragnionego celu, wiele elementów musi ze sobą współgrać. Jak to na morzu tak i w biznesie każde statki napotykają na niepożądane okoliczności (sztormy). W biznesie sztormami są m.in. konflikty w zespole, spadek motywacji pracowników, złe odczytanie potrzeb klienta etc.. Na szczęście na horyzoncie z pomocą przychodzi psychologia, czyli nauka, która pozwala zrozumieć ludzi, ich zachowania, wybory, pragnienia. Dzięki otrzymaniu konkretnej wiedzy i umiejętności, firma jest w stanie nie tylko pokonać napotkane kryzysy (sztormy), ale również udoskonalić funkcjonowanie całego biznesu

Szkolenie 1. „Dialog zamiast walki: Jak skutecznie komunikować się w zespole i radzić sobie z konfliktami”

Cele szkolenia:
⦁ Rozwinięcie umiejętności komunikacyjnych w zespole.
⦁ Poznanie technik rozwiązywania konfliktu.
⦁ Promowanie kultury dialogu w miejscu pracy

Na początek opowiem Państwu historię.
“Magdalena, Dyrektor Działu Sprzedaży w pewnej firmie kosmetycznej, miała przed sobą wyzwanie wprowadzenia nowego produktu na rynek. Zwróciła się do Michała, Kierownika Działu Marketingu, z prośbą o przygotowanie kampanii promocyjnej. W jej mailu były szczegółowe wytyczne co do grupy docelowej i budżetu, ale brakowało informacji nt. terminu wprowadzenia produktu.
Michał, mając wiele innych zadań na głowie, zrozumiał, że kampania jest ważna, ale nie priorytetowa. Nie pytał o termin, zakładając, że Magdalena da mu znać, gdy będzie to konieczne.
Kiedy produkt był gotowy do wprowadzenia na rynek, okazało się, że dział marketingu w ogóle nie rozpoczął prac nad kampanią. Magdalena była wściekła, a Michał czuł się oskarżony o zaniedbanie. Oba działy znalazły się w konflikcie, a wprowadzenie produktu opóźniło się o miesiące przez co firma poniosła znaczne straty finansowe. “

Takie sytuacje, wynikające z niewłaściwej komunikacji nie są rzadkością. Niewłaściwa komunikacja prowadzi do problemów w firmach wszelkich rozmiarów – od małych po duże.

Częste problemy komunikacyjne w firmach:

⦁ Założenie zamiast zapytania. Tak jak Michał, wielu z nas zakłada zamiast pytać o kluczowe informacje.
Brak pełnych informacji. Jak w przypadku Magdaleny czasami przekazujemy niekompletne dane, zakładając, że druga strona “domyśli się” reszty.
Niejasne priorytety. Bez jasnych wytycznych dotyczących ważności zadania, pracownicy mogą mieć problem z właściwym zarządzaniem swoim czasem.
Unikanie bezpośredniej komunikacji. Często łatwiej

Powyższe błędy wiążą się z konsekwencjami dla firmy:

Opóźnienia w projektach. Jak w przypadku nowego produktu firmy Magdaleny i Michała
Strata pieniędzy. Niewłaściwa komunikacja może prowadzić do kosztownych błędów.
Zepsute relacje między pracownikami. Konflikty wynikające z nieporozumień mogą trwać miesiącami a nawet latami.
Spadek motywacji w zespole. Pracownicy czują frustrację i zniechęcenie gdy nie są pewni czego się od nich oczekuje. To przekłada się na spadek produktywności.

W skrócie: lepsza komunikacja, to lepsza firma.

Oferujemy Państwu szkolenie:
“Dialog zamiast walki: Jak skutecznie komunikować się w zespole i radzić sobie z konfliktami”

Dla kogo?
Wiedza i umiejętności nabyte podczas szkolenia są wartościowe dla pracowników wszystkich szczebli.

Cele szkolenia:
⦁ Rozwinięcie umiejętności komunikacyjnych (do pracy w zespole i z klientem)
⦁ Poznanie technik rozwiązywania konfliktu.
⦁ Promowanie kultury dialogu w miejscu pracy

Czas szkolenia: do uzupełnienia

Forma szkolenia:
Uczestnicy zdobędą umiejętności poprzez interesujące ćwiczenia indywidualne i grupowe oraz analizy studium przypadku.

Szkolenie prowadzone jest w życzliwej i przyjaznej atmosferze.

Miejsce szkolenia:
Do ustalenia

W sprawie ustalenia szczegółów zapraszamy do kontaktu.

Szkolenie 2. „Sprawiedliwa firma czyli jaka? O tym jak budować poczucie sprawiedliwości pracowników”

Dlaczego warto?
Sprawiedliwość to pojęcie często kojarzące nam się z wymiarem prawnym lub filozoficznym. Ma ono ogromne znaczenie w codziennym życiu zawodowym każdego pracownika. Wyobraź sobie pracę, w której czujesz, że Twoje wysiłki nie są odpowiednio doceniane, Twoje opinie są ignorowane, a dostęp do zasobów i możliwości jest nierówny. Brzmi demotywująco? Dla wielu pracowników to codzienność.

Z drugiej strony, dlaczego jedni postrzegają pewne decyzje za sprawiedliwe a inni przeciwnie? Psychologia poznała już odpowiedzi na te pytanie.

Bywa, że liderzy są tak pochłonięci bieżącymi wyzwaniami, że pomijają znaczenie budowania poczucia sprawiedliwości w swoim zespole. Tymczasem badania jednoznacznie wskazują, że pracownicy, którzy uważają swoje miejsce pracy za sprawiedliwe, są bardziej zaangażowani, lojalni i produktywni.

Nie można więc pomijać tematu sprawiedliwości w budowaniu kultury organizacyjnej. To kluczowy element i fundament, który ma bezpośredni wpływ na wyniki firmy.

Oferujemy Państwu szkolenie połączone z usługą badania poczucia sprawiedliwości pracowników w Państwa firmie. Poprzez analizę wyników kwestionariuszy psychologicznych i rozmów z pracownikami, będziemy w stanie wskazać Państwu obszary, które wymagają poprawy oraz dostarczyć konkretnych rekomendacji na przyszłość.

Dla kogo?
Dla szefów firm i managerów

Czas szkolenia

Forma szkolenia: 

Metody szkoleniowe:

Miejsce szkolenia:
Do ustalenia